Blog biznesowy: gotowe spółki zoo w Warszawie, które są na sprzedaż, do rejestracji lub do zakładania spółek!

Decyzje handlowe

Poza zaleceniami dotyczącymi strategii chcielibyśmy zaproponować także wprowadzenie pewnych, specyficznych technik związanych z marketingiem. Nie mylmy jednak pojęcia marketingu z pojęciami sprzedaży i dystrybucji. Pod pojęciem marketingu, mówiąc w skrócie, kryje się takie twórcze działanie, dzięki któremu przedsiębiorstwo usiłuje zaspokoić oczekiwania klientów, czuwając równocześnie, by ów akt ekonomiczny pozwolił mu zwiększyć zysk.

Dla ilustracji odwołajmy się do prostego przykładu. Wyobraźmy sobie, że odpowiadamy za dział handlowy przedsiębiorstwa i że ceny naszych produktów wzrastają o 20%. Jak to się odbije na sprzedaży? Czy detaliści będą rzeczywiście faworyzować nasze produkty, jeśli zwiększymy im o 10% dotychczasową marżę? Na pytania tego rodzaju dział handlowy musi stale udzielać odpowiedzi, które w sumie określają praktykę handlową firmy.

Ale decyzje handlowe, to znaczy te, które wpływają na sprzedaż, nie są jedynie wynikiem pracy działu handlowego. Na przykład kiedy dyrektor techniczny pragnie zmodyfikować dany produkt (przez zmianę jego kształtu chociażby), chcąc zredukować koszty produkcji, to jego decyzja może wpłynąć na osłabienie sprzedaży, gdy towar ów nie znajdzie aprobaty u konsumenta. W tym przypadku decyzja z pozom techniczna nabiera charakteru handlowego. Generalnie jednak decyzje handlowe dotyczą następujących spraw:

– produktu – co produkować i za jaką cenę?

– dystrybucji – jakimi kanałami, w oparciu o jakich agentów?

– reklamy.

Każde przedsiębiorstwo podejmuje decyzje handlowe, a jednak nie każde z nich ma określoną politykę marketingową.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.