Blog biznesowy: gotowe spółki zoo w Warszawie, które są na sprzedaż, do rejestracji lub do zakładania spółek!

Hugo Boss – poszukiwanie nowej strategii

W latach osiemdziesiątych firma Hugo Boss AG stała się niekwestionowanym dyktatorem eleganckiej mody męskiej. Zaproponowała swej niemieckiej oraz międzynarodowej klienteli charakterystyczny krój garniturów o szerokich plecach i prawie prostokątnych ramionach. Styl garniturów sygnowanych Hugo Boss stal się synonimem eleganckiego ubioru finansistów z Wall Street oraz nowej klasy czterdziestoletnich menedżerów i przedsiębiorców. Charakterystyczną cechą proponowanej strategii było oferowanie klienteli jednej linii produktów.

W latach 1989-1991 obroty firmy wzrosły z około 875 min DM (1989) do około 1000 min DM (1991). Okres ten charakteryzował się także poważnymi zmianami w strukturze własnościowej firmy. W 1984 r. wnukowie założyciela firmy Hugo Boss kupują podupadającą amerykańską wytwórnię odzieży Joseph and Feiss Co. Rok później, w 1990 r., sprzedali 63% swych udziałów japońskiemu spekulantowi, którego następnie aresztowano. Owo zawirowanie nie wyszło firmie na dobre. W 1991 r. sytuacja się stabilizuje, gdyż udziały japońskie zostają wykupione przez włoskiego giganta z branży tekstylno-odzieżowej grupę Marzotto Sp. A.

Marzotto jest jednocześnie dostawcą około 5% tkanin do produkcji dla firmy Hugo Boss AG. Przedstawiciele firmy Marzotto swą decyzją przygotowali grunt dla przyszłej strategii restrukturyzacji firmy. Autorem tej strategii był nowo powołany w 1992 r. dyrektor generalny Peter Littman.

Peter Littman był czeskim emigrantem, który w wieku 20 lat, w okresie poprzedzającym radziecką inwazję w czasie praskiej wiosny w 1968 r., uciekł z ówczesnej Czechosłowacji.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.