Blog biznesowy: gotowe spółki zoo w Warszawie, które są na sprzedaż, do rejestracji lub do zakładania spółek!

Identyfikacja najlepszej alternatywy decyzyjnej

Wybór najlepszej decyzji, czyli znalezienie rozwiązania problemu decyzyjnego, wiąże się z wcześniejszym określeniem wskaźników sukcesu umożliwiających jego mierzenie. W naszym przykładzie, dotyczącym rynku szamponów, 60% badanych nabywców szamponów zadeklarowało, że jest zdecydowane dokonać zakupu szamponu opartego na naturalnych składnikach. Oczywiście, wynik 60% nie może zostać ustalony arbitralnie, lecz jego określenie będzie przebiegało w kilku etapach:

– określenie rodzaju segmentu i jego wielkości – liczby osób kupujących szampony do mycia włosów przynajmniej raz w miesiącu,

– określenie przeciętnej miesięcznej wielkości zakupu przypadającej na jednego kupującego,

– określenie poziomu opłacalnej wielkości produkcji przy cenie X zł/szt. i wielkości sprzedaży w sztukach.

Ustalenie wszystkich wymienionych elementów powinno prowadzić do wyłonienia alternatywy decyzyjnej składającej się z dwu wariantów decyzyjnych: pierwszy: minimalna wielkość sprzedaży 420 tys. szt./mies. przy cenie min. 4,5 zł/szt., dla segmentu klientów o poziomie dochodów na 1 osobę w gospodarstwie domowym 100-250 zl, drugi: minimalna wielkość sprzedaży 260 tys. szt./mies. przy cenie min. 9 zł/szt., dla segmentu klientów o poziomie dochodów na 1 osobę w gospodarstwie domowym 300-350 zł.

Określenie minimalnej liczby kupujących na 200-420 tys. przy poziomie akceptowanej ceny 4,5-9 zł/szt. oznacza, że aby uzyskać planowaną wielkość sprzedaży, należy oczekiwać, iż minimum 20% badanych nabywców szamponów zadeklaruje zdecydowaną gotowość zakupu szamponu opartego na naturalnych składnikach, akceptując zaproponowaną cenę.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.