Blog biznesowy: gotowe spółki zoo w Warszawie, które są na sprzedaż, do rejestracji lub do zakładania spółek!

Konsument i zakup produktu lub usługi

Wielu współczesnych autorów reklamy podkreśla, iż szczególnie ważne jest określenie konkretnych korzyści (a nie jedynie składania konsumentowi pewnych obietnic lub przyrzeczeń) w związku z zakupem danego produktu lub usługi. Podejście to jest rozwinięciem teorii M. Portera, który analizował produkty z punktu widzenia ich dodatkowych korzyści i atutów, jakie przedstawiają dla konsujnentów.

Korzyść, związana z zakupem produktu, powinna być zaprezentowana pod kątem potrzeb konsumenta, a nie jakości produktu, atutów producenta czy usługodawcy. Zawsze lepiej jest zakomunikować konsumentowi, iż „kupując nasz produkt możesz być pewny lub jesteś pewny, że wszystko będzie ok”, aniżeli „nasz produkt jest najnowocześniejszy.” Przy konstrukcji reklamy i komunikatu musimy więc kierować się poczuciem satysfakcji odczuwanej przez konsumenta, a nie opisem produktu.

Wybierając określoną korzyść lub atut produktu nie zapominajmy o naszych konkurentach. Wybierzmy ten rodzaj korzyści, który jest najbardziej znaczący dla klienta i najbardziej konkurencyjny. Powinien być on również najbardziej motywujący klienta do działania. Ważne jest to, aby w przekazie reklamowym skupić się na jednym, podstawowym atucie. Nie należy się rozpraszać. Wybrana korzyść powinna mieć charakter unikalny i wyłączny. Nie zapominajmy jednak o tym, iż owe korzyści nie muszą być zawsze obiektywne i racjonalne. Dzisiaj dla wielu odbiorców, również i w Polsce, coraz istotniejsze stają się korzyści psychologiczne a także społeczne, związane z pewnym prestiżem lub pozycją społeczną oraz stylem życia.

Dobry przekaz reklamowy nie funkcjonuje wyłącznie na podstawie przekazów klienta lub obiektywnych cech samego produktu. Liczy się również utożsamianie się nabywcy z określoną marką produktu oraz wizje własnych marzeń, dążeń i oczekiwań.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.