Blog biznesowy: gotowe spółki zoo w Warszawie, które są na sprzedaż, do rejestracji lub do zakładania spółek!

MACIERZ OKREŚLAJĄCA PRAWDOPODOBIEŃSTWO SPRZEDAŻY CZ. II

W zaawansowanych zastosowaniach omawianego modelu polom macierzy można przyporządkować prawdopodobieństwo pomnożone przez potencjalną wielkość sprzedaży. Takie postępowanie daje możliwość ilościowego ujęcia planowanej sytuacji, uwzględniającego sprzedaż bądź rozwój działalności gospodarczej.

Stosując tę macierz, powszechnie popełnia się błąd polegający na rozpatrywaniu rynku jedynie w kategoriach abstrakcyjnych, bez zadawania sobie trudu uwzględnienia faktu, że rynek tworzą ludzie. Nie można rozpatrywać stoczni jako pojedynczego klienta i wyciągać wnioski dotyczące potencjalnej sprzedaży śrub okrętowych, biletów lotniczych i usług doradztwa, ponieważ te wyroby i usługi są kupowane przez różne osoby, nie mające ze sobą żadnego kontaktu.

Macierz WR jest również używana w celu dokonania podziału działalności gospodarczej na rynki i rynki częściowe lub wyroby i usługi. Proces klasyfikacji i jego wyniki mogą dostarczyć wartościowych wskazówek co do ukierunkowania tej działalności: na jakich kategoriach klientów należy koncentrować nasze wysiłki, a jakie pomijać: jakie grupy wyrobów z dotychczasowego asortymentu należy rozwijać, a których wytwarzania zaniechać?

Olśniewające kariery w dziedzinie gospodarki prowadzą często do sytuacji, że członek kierownictwa przedsiębiorstwa nie ma wystarczającej znajomości kategorii klientów, którym są sprzedawane poszczególne elementy wytwarzanego asortymentu produktów. W sytuacjach tego typu już sam proces ustalania porządku ma wielką wartość. Rozpatrywana macierz zapewnia również środki pozwalające śledzić tendencje rozwoju rynku bądź rynków częściowych oraz wyrobów lub grup wyrobów.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.