Blog biznesowy: gotowe spółki zoo w Warszawie, które są na sprzedaż, do rejestracji lub do zakładania spółek!

Obniżanie ceny

– Bony lub kupony rozdawane klientom przy dokonywaniu zakupu produktu, upoważniające ich przy kolejnych zakupach do nabywania go po obniżonej cenie (technika ta polega na budowaniu lojalności nabywców wobec raz wybranej marki produktu lub miejsca zakupu).

– Oferta kuponowa. Technika ta polega na zaproponowaniu obniżki cenowej klientom, którzy zgromadzą określoną liczbę specjalnych kuponów towarzyszących sprzedawanym produktom. Zwykle liczba tych kuponów jest stosunkowo duża i wymaga lojalności nabywców wobec raz wybranej marki produktu lub miejsca zakupu.

– Oferta specjalna. Technika ta umożliwia klientom we wskazanym okresie dokonania zakupu produktu po atrakcyjnej cenie, np. przy wprowadzaniu produktu na rynek (okres 1, 2, 3 tygodni).

– 3 za 2. Technika ta polega na umożliwieniu konsumentowi zakupu 3 sztuk danego produktu za cenę 2 jednostek.

– Zwrot części ceny po dokonaniu zakupu. Istotą tej techniki jest zaproponowanie klientowi zwrotu części zapłaconej ceny za produkt po przedstawieniu po pewnym okresie dowodów kupna produktu (np. rachunku).

– Możliwość odsprzedania producentowi używanego produktu. Część producentów proponuje swym klientom odkupienie od nich zużytych wyrobów. Technika ta jest często wykorzystywana przy zakupie u tego samego producenta nowego produktu danej marki (np. komputera, maszynki do golenia itp.).

– Okresowe obniżki cen. Informacja o obniżonej cenie powinna znajdować się na opakowaniu produktu. Nadużywanie tej techniki może prowadzić do wytworzenia u konsumentów przekonania, iż produkty firmy są podejrzanie „tanie”, a tym samym ich jakość jest „wątpliwa”. Nadużywanie tej techniki może być również dla firmy bardzo kosztowne, zwłaszcza wówczas, gdy poziom marż jest relatywnie niski. Konkurencja może także zareagować na te działania tzw. „wojną cenową”. Technika ta jest jednak uzasadniona wówczas, gdy zamierzamy szybko się pozbyć nadmiernych zapasów, a popyt rynkowy, z którym mamy do czynienia, jest cenowo elastyczny. Konsumenci reagują wówczas pozytywnie na spadek ceny – wzrostem zgłaszanego popytu. O elastyczności cenowej popytu zwykle jednak wiemy niewiele i możemy się o jej znaczeniu przekonać dopiero po zastosowaniu opisanej techniki, czyli po obserwacji rzeczywistych reakcji konsumentów.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.