Blog biznesowy: gotowe spółki zoo w Warszawie, które są na sprzedaż, do rejestracji lub do zakładania spółek!

Potrzeby informacyjne menedżera

Przedstawiamy fragment szczegółowego kwestionariusza służącego do określenia marketingowych potrzeb informacyjnych menedżera :

– 1. Jakiego rodzaju decyzje podejmujesz regularnie?

– 2. Jakich informacji potrzebujesz do podejmowania tych decyzji?

– 3. Jakie informacje otrzymujesz regularnie?

– 4. Jakie opracowania szczegółowe potrzebne są ci od czasu do czasu?

– 5. Jakie informacje, których obecnie nie otrzymujesz, chciałbyś dostawać?

– 6. Jakie informacje chciałbyś otrzymywać codziennie, miesięcznie, raz do roku?

– 7. Jakie czasopisma chciałbyś regularnie znajdować na swoim biurku?

– 8. O jakich szczególnych zagadnieniach chciałbyś być informowany regularnie?

– 9. Do jakich programów analizy danych chciałbyś mieć dostęp?

– 10. Jakie, twoim zdaniem, byłyby cztery najważniejsze usprawnienia, których można by dokonać w obecnym Systemie Informacji Marketingowej?

Uzyskane odpowiedzi na wyżej postawione pytania posłużą do skonstruowania systemu przekazywania informacji w firmie oraz umożliwią ukierunkowanie działań samego wywiadu marketingowego oraz badań marketingowych zmierzających do pozyskiwania i gromadzenia potrzebnych informacji w bazach danych.

Audyt potencjalnych źródeł informacji. Po przeprowadzeniu audytu źródeł informacji i określeniu zapotrzebowania każdego stanowiska w danym przedsiębiorstwie na informacje, przystępujemy do poszukiwania możliwych źródeł informacji, oceny kosztów ich pozyskania oraz przekształcenia ich w formę, która będzie przydatna dla menedżerów podejmujących dane decyzje. Po przeprowadzeniu tego rodzaju audytu, osoby zajmujące się badaniami marketingowymi powinny zostać zapoznane z zakresem zadań i rolą każdej komórki organizacyjnej wewnątrz przedsiębiorstwa, aby mogły określić wewnętrzne możliwości dostarczania poszukiwanych informacji.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.