Blog biznesowy: gotowe spółki zoo w Warszawie, które są na sprzedaż, do rejestracji lub do zakładania spółek!

PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA CZ. II

Inną pułapką związaną z przejęciem przedsiębiorstwa jest dążenie nabywcy do zbyt pospiesznego przekształcenia bieżącej działalności przejmowanego przedsiębiorstwa, aby dopasować ją do własnej struktury działalności gospodarczej. W pośpiechu nie zwraca się właściwej uwagi na czynniki, które spowodowały, że w okresie poprzedzającym przejęcie przedsiębiorstwo odnosiło sukcesy. Pomijając sabotowanie misji zbiorowej przejętego przedsiębiorstwa, działania takie wiążą się z ryzykiem utraty najzdolniejszych ludzi – w najgorszym przypadku na rzecz konkurentów. Można wyróżnić trzy racjonalne motywy przejęcia przedsiębiorstwa:

– 1. Zapełnienie luki w portfelu,

– 2. Zainwestowanie nadwyżki,

– 3. Wzmocnienie jednostki organizacyjnej.

Do tych trzech motywów należy dodać czwarty, który jest nieracjonalny z punktu widzenia działalności gospodarczej, lecz mimo to jest niezwykle popularny, a mianowicie potrzebę budowania imperium.

Jeśli ktoś pragnie zapełnić lukę w portfelu, to jego celem może być: przejęcie brakującego wyrobu, aby zaspokoić strukturę potrzeb klientów w danej dziedzinie: wykorzystanie możliwości kanału dystrybucyjnego lub jeszcze coś innego.

Pomysł przejęcia przez firmę Volvo firmy DAF był pierwotnie wywołany koniecznością wzmocnienia pozycji przetargowej w stosunku do agentów handlowych poprzez wprowadzenie mniejszego i tańszego samochodu do asortymentu produkowanego przez firmę Volvo.

Przedsiębiorstwo zajmujące się doradztwem w dziedzinie przetwarzania danych, które wykupuje firmę zatrudniającą specjalistów od spraw szkolenia, planuje oczywiście zaspokojenie potrzeb klientów w zakresie kształcenia związanego z instalacją i działaniem systemów komputerowych.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.