Blog biznesowy: gotowe spółki zoo w Warszawie, które są na sprzedaż, do rejestracji lub do zakładania spółek!

Segmentacja rynku batoników czekoladowych

Na rynku francuskim widoczne są cztery główne segmenty, których podział został oparty na dwóch kryteriach: chronologicznym i cechach produktów.

– 1. Segment najdłużej obecnych na rynku marek, takich jak Mars, Nutd, Bounty, Milky Way i Snickers stanowił 47,4% rynku batoników czekoladowych, ale jego wielkość zaczyna się powoli zmniejszać.

– 2. Segment batoników „buiscuitowanych” posiada największą dynamikę wzrostu dzięki takim markom jak Lion, KIT KAT, Twix, Kinder Bueno, Nussini, Raider. Jego wielkość wynosi 31,6% całości rynku i systematycznie rośnie.

– 3. Segment batoników z kiełkami zbożowymi składa się z takich marek jak Sundy, Balisto, Kinder Country. Segment ten w okresie ostatnich dwóch lat odnotował największy spadek i obecnie posiada 11,9% udziału w rynku.

– 4. Segment batoników „najbardziej czekoladowych” wyłonił się stosunkowo niedawno, ale posiada 9,1% udział w rynku batoników. Jego reprezentatywne marki to Crunch, Inca oraz Lila Pause.

– Głównymi konkurentami KIT KAT są:

– marki najdłużej obecne na rynku (tzw. „wielkie marki”) zajmujące pierwszych 7 pozycji w rankingu marek: 1 – Mars, 2 – Lion, 3 – Twix, 4 – Nuts, 5 – Bounty, 6 – Snickers, 7 – Lila Pause,

– marki batoników „biscuitowych”, segmentowych konkurentów KIT KAT (np. Lion, Raider, Nussini),

– marki batoników pozycjonowanych jako „przerwa w pracy, czas na batonik” – Lila Pause, Balisto, Inca.

Ponadto marka KIT KAT nie ma wyrazistego wizerunku wśród klientów na tle „wielkich marek”, w odniesieniu do których jest uważana raczej za wafelek lub rodzaj czekoladki aniżeli batonik. Ta niejednoznaczność wizerunku oraz jego kontrastowość (wafelek — czekoladka – batonik) utrudnia promocję i może stanowić barierę przy próbach zwiększenia sprzedaży. Również znajomość nazwy marki pośród innych marek jest ograniczona. W badaniach przeprowadzonych w lipcu 1992 r. na terenie całej Francji otrzymano następujące wyniki:

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.