Blog biznesowy: gotowe spółki zoo w Warszawie, które są na sprzedaż, do rejestracji lub do zakładania spółek!

Sponsoring i mecenat w Polsce

Firma Danuta SA, znany producent makaronu, na swoją działalność sponsorską wydala w 1995 r. około 1 min PLZ. Główne obszary sponsoringu to kultura, sztuka, sport.

W dziedzinie kultury i sztuki firma była głównym sponsorem stowarzyszenia World Craft Council Polska, będącego mecenasem polskich artystów tworzących sztukę użytkową oraz finansowała działalność chóru kameralnego Cantores Malborienses. Ponadto była promotorem na polskim rynku wystaw Davisa Palterera, włoskiego architekta i projektanta sztuki użytkowej. Przykładem ciekawego regionalnego mecenatu jest zainicjowanie i wspieranie działań Stowarzyszenia Zamków i Muzeów Regionu Nadbałtyckiego, którego celem jest zachowanie regionu Bałtyku jako parku krajobrazowego i stworzenie miejsc pracy przy rekonstrukcji zabytków dla młodzieży z całej Europy.

Zdaniem Michela Marbota, prezesa firmy, „sponsoring pracuje również na to, jak firma jest postrzegana przez jej własnych pracowników, dodając im ducha i pomagając utożsamić się z nią”.

Poprzez media transmitowany przekaz – symbol – trafia do szerokiego kręgu odbiorców, wśród których znajduje się również gru- pa docelowa. Wyróżniamy dwie formy sponsoringu – instytucjonalny i promocyjny.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.