Blog biznesowy: gotowe spółki zoo w Warszawie, które są na sprzedaż, do rejestracji lub do zakładania spółek!

Wprowadzenie systemu identyfikacji wizualnej

System informacji wizualnej obejmuje oznakowania zarówno poza siedzibą firmy, jak i w samym budynku. Tablice kierunkowo-informacyjne powinny kierować ruchem pieszych w siedzibie firmy, zaś tablice zewnętrzne informować o sposobie dojazdu do budynków przedsiębiorstwa w taki sposób, aby klienci nie tracili czasu na ich poszukiwanie.

Szybkie wprowadzenie systemu identyfikacji wizualnej pozwala w wielu przypadkach zdobyć znaczącą przewagę nad konkurencją. Jednakże jego stworzenie wymaga oparcia się na systemie zasad i reguł tworzących kulturę organizacyjną firmy.

Do źródeł zewnętrznych przekazujących informacje o produktach i samej firmie można zaliczyć klientów. Najczęstszą formą komunikacji jest wśród nich tzw. informacja szeptana, która polega na przekazywaniu sobie subiektywnych’ocen na temat uzasadnień odnoszących się do ich preferencji przy dokonywaniu zakupów. Spostrzega się jednak regułę niezbyt korzystną dla producentów dobrych produktów – konsumenci są bardziej skłonni do przekazywania sobie negatywnych opinii o zakupionych produktach lub usługach niż opinii pozytywnych, co sprawia, że produkty rzeczywiście dobre zdobywają sobie akceptację klientów w dosyć wolnym tempie. Należy tutaj zwracać uwagę na tzw. efekt źródła pochodzenia informacji. Przekazywana informacja jest postrzegana przez odbiorców jako bardziej wiarygodna, gdy źródło przekazujące cechuje się postrzeganą przez innych kompetencją wynikającą z autorytetu, władzy czy wiedzy. Dzieje się tak np. w przypadku relacji między lekarzem a pacjentem.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.