Blog biznesowy: gotowe spółki zoo w Warszawie, które są na sprzedaż, do rejestracji lub do zakładania spółek!

Wskaźniki oceny alternatyw decyzyjnych

Ważne są również różnice w podejściu decydentów i badaczy marketingowych. Pierwsi oczekują zazwyczaj wyników konkretnych, uproszczonych i pewnych, a wyniki badań są często abstrakcyjne, skomplikowane (ze względu na sposób analizy danych) oraz dyskusyjne .

W usprawnianiu procesu komunikacji między menedżerem a specjalistą do spraw badań marketingowych ważną rolę odgrywają przede wszystkim cykliczne konsultacje na temat nowych projektów badań. Dotyczyć one powinny w szczególności definiowania problemu decyzyjnego. Szczegółowość opisu uważana jest przez wielu badaczy za bardzo istotny czynnik, ponieważ -jeśli cele decyzji zostaną określone zbyt szeroko – to sam marketingowy problem decyzyjny może być niemożliwy do zbadania.

Wskaźniki oceny alternatyw decyzyjnych są kryterium lub standardami stosowanymi przy ocenie proponowanych rozwiązań problemu decyzyjnego.

Wyliczenie kontrolowalnych i niekontrolowal- nych czynników decyzyjnych. Czynniki określające ostateczny kształt decyzji nie stanowią jednorodnego zbioru zmiennych. Różnią się one głównie stopniem kontroli, jaki ma nad każdym z nich menedżer, dlatego też dzielimy je na czynniki kontrolowalne i niekontrolo- walne. To właśnie liczba i wzajemne relacje tych czynników decydują o liczbie wariantów decyzyjnych, które menedżer ma do wyboru.

W celu zilustrowania powyższego podziału czynników decyzyjnych oprzemy się na podanym już wcześniej przykładzie problemu decyzyjnego, związanego z wprowadzeniem nowej marki szamponu do mycia włosów, którego receptura oparta jest na naturalnych składnikach. Głównym celem producenta jest uzyskanie w wyniku tej operacji pozycji lidera na rynku ekologicznych szamponów do mycia włosów.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.